Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Blogger_Importer has a deprecated constructor in /home/diamante/public_html/wp-content/plugins/blogger-importer/blogger-importer.php on line 44
CUM INVATATM SA FORMAM MULTIMI. LEGILE DEZVOLTARII PSIHICE - Diamantelenoastre.ro -Copilul Tau Este Un Diamant. Ajuta-l Sa Straluceasca

CUM INVATATM SA FORMAM MULTIMI. LEGILE DEZVOLTARII PSIHICE

Anul acesta scolar (2017-2018) lucrez cu grupa mijlocie-copii de 4-5 ani.
In cadrul proiectului „Cine sunt/suntem?”am avut ca tema saptamanala „Familia mea”.
Activitatile care le-au placut foarte mult copiilor au fost:
-Domeniul stiinta-Lectura dupa imagini:”Familia mea”
-Domeniul limba si comunicare-Memorizare:Sunt copil ca orsicare
-Domeniul om si societate-Asamblare si lipire:”Casa mea”
-Domeniul estetic si creator-Deseneaza familia ta
-Domeniul Stiinta-Activitate cu continut matematic:Formare de perechi

Trebuie sa recunosc, activitatile cu continut matematic se integreaza mai greu in tematica saptamanala, pentru ca trebuie sa respectam legile dezvoltarii psihice si in acelasi timp sa stim clar  care sunt operatiile gandirii pe care le dezvoltam prin activitatea planificata.
Dezvoltarea psihica se realizeaza  de la usor la greu, de la simplu la complex prin acumulari cantitative care duc la salturi calitative.

1.
A fost necesar sa realizez activitati mai simple de formare de multimi pe criteriu dat.

-intuirea materialului: ursuletii
-ce culori au?
-cum sunt ca marime?

2.
Formati multimi cu ursuleti de aceeasi culoare
-am dezvoltat operatiile gandirii: analiza, sinteza, comparatie, generalizare, abstractizare
!-este foarte important sa marcheze multimea prin incercuire
Verbalizarea corecta este foarte importanta:
I:”Ce culoare au toti ursuletii din multimea ta?”
R:”Toti ursuletii din multimea mea sunt rosii”.

I:”Cum NU sunt ursuletii din multimea ta?”
R:”Ursuletii din multimea mea nu sunt nici galbeni ,nici albastri,nici verzi,nici mov”
-am dezvoltat operatii ale gandirii:de comparatie,generalizare,abstractizare
La fel se procedeaza cu toate celelalte culori.

3.
Formeaza multimea ursuletilor de marime mijlocie, indiferent de culoare.
Am urmarit in special abstractizarea si generalizarea.
Sunt vizibile trasaturile de personalitate: increderea in fortele proprii, rapiditatea, viteza de reactie la copilul care are multimea cu cele mai multe elemente.

                                                                          

4.
Formati multimea ursuletilor mici care sa aiba aceeasi culoare
Conform legilor dezvoltarii psihice sarcina se complica-se cere marime (mic) si aceeasi culoare-aleasa de copil.
!Atentie la verbalizare!
Ï: „Cum sunt ursuletii din multimea ta?”
R:”Mici si albastri”

Matematic este corect:”multimea ursuletilor SI mici SI albastri”-educatoarea spune asa, copiii repeta dupa modelul ei.

I: „Cum nu sunt ursuletii din multimea ta?”
R:”Ursuletii din multimea mea nu sunt nici mari,nici rosii,nici galbeni,nici verzi, nici mov.”

Aceste exercitii dezvolta: analiza, sinteza, comparatia, generalizarea, abstractizarea.
Toate aceste operatii ale gandirii se formeaza prin utilizarea unui limbaj matematic corect.
Sa nu uitam ca la aceasta varsta gandirea copiilor este concret-intuitiva, deci este necesar materialul didactic.
Sunt sigura ca toti parintii vor spune „e simplu.al meu poate mai mult”.
Va rog sa incercati!
(si impartasiti parerile cu noi )

SUNT COPIL CA FIECARE
                                            de Adrian Paunescu
Sunt copil ca fiecare
Si ma joc mereu,
Jucaria cea mai mare
Este tatal meu.

Si cand tata nu-i acasa
Ci-i altundeva
Jucaria cea frumoasa
Este mama mea.

Si cand mama si cu tata
Sunt plecati de-aici
Pentru joc,sa tineti seama,
Am niste bunici,

Scumpa mama,draga tata
Roata nu sta-n loc,
Ca voi fi si eu odata
Jucarie-n joc.

(Visited 281 times, 1 visits today)

Nu sunt Comentarii

Scrieti Comentarii

To Top