Activitatea cu continut matematic de formare de perechi este foarte importanta, ea sta la baza intelegerii procesului de compunere si descompunere a numarului care pune mari probleme invatatoarelor la clasa 0 si clasa 1.
Conform legilor invatarii am pornit si aici de la apropiat la departat , de la simplu la complex.
– Am format perechi din pantofii copiilor
-Am folosit tabloul „Familia mea”si am pus copiii sa formeze perechi intre membrii familiei:
mama si tata
bunicul si bunica
fratele si sora
Aici educatoarea ii poate incuraja pe copii sa formeze si alte perechi:
mama+ fetita
tata+baietel
Sau
Tata+fetita
mama+baietel
Sunt incurajati copiii sa gaseasca cat mai multe variante de a forma perechi.
Ca material distributiv am folosit tot ursuletii si impreuna cu copiii am gasit mai multe variante de a forma perechi din:
-ursulet mare si mic
-ursuleti de aceeasi culoare
-ursuleti mici
-ursulet mare si mic de aceeasi culoare
In functie de nivelul grupei se poate complica sarcina didactica:
Formeaza 3 perechi din ursuleti mari si mici de diferite culori
Cati ursuleti mari sunt?
Cati ursuleti mici sunt?
Cate perechi ati format?
Cati ursuleti sunt in multimea pe care ati format-o?
Ca modalitate de evaluare am folosit fisa cu albinuta care cauta sa imperecheze ciorapii.
Aceste jocuri dezvolta gandirea logica-capacitatea de analiza,sinteza,generalizare,abstractizare dar si alte procese psihice:
-atentia-sunt atenti la cerinta
-memoria-memoreaza sarcina
-stapanirea de sine-face ce i se cere
-rapiditatea-folosim ca element de joc intrecerea
-dorinta de a fi cel mai bun
Nu sunt Comentarii