Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Blogger_Importer has a deprecated constructor in /home/diamante/public_html/wp-content/plugins/blogger-importer/blogger-importer.php on line 44
CE AM INVĂȚAT DIN POVESTEA IEPURELE ȘI BROASCA ȚESTOASA ? - Diamantelenoastre.ro -Copilul Tau Este Un Diamant. Ajuta-l Sa Straluceasca

CE AM INVĂȚAT DIN POVESTEA IEPURELE ȘI BROASCA ȚESTOASA ?

De fiecare dată când le spunem copiilor o poveste este foarte important să stăm de vorbă cu ei ca să vedem ce au înțeles ei din această poveste. Vă recomand să nu vă grăbiți și să le spuneți de la început ce ar fi trebuit să învețe. Este fascinant să-i lăsăm pe ei sa vorbească primii, apoi să le sugerați și alte aspecte pe care le considerați utile. De obicei stabilim un dialog cu copiii. Să știți că o educatoare care își respectă meseria nu stă în fața copiilor pană când nu se pregatește . Întrebările trebuie să fie formulate pe înțelesul copiilor, să le dea satisfacția că pot răspunde la ele La început sunt cele simple, care se adresează memoriei , apoi sunt cele care țin de gândire si imaginație. Bucurati-vă de fiecare răspuns primit, aplaudți-i, lăudați-i când dau răspunsuri la care nu v-ați gândit, arătați-le că se poate ca o întrebare să aibă mai multe răspunsuri corecte.
Exemplu:
V-a plăcut povestea? Despre ce animale este vorba în această poveste?
Cum se deplasează broasca țestoasa? De ce credeți că merge asa de încet?(Reactualizarea cunoștințelor de la Cum se deplasează animalele)
Cum se deplaseazaă iepurele?
De ce credeți că brosca țestoasă l-a provocat la întrecere pe iepure?
Cum s-a pregătit broasca țestoasă pentru această întrecere?
Iepurele cum s-a pregătit?
De ce credeți că au venit atâtea animale să asiste la această întrecere?
De ce a stat atât de mult iepurele cu picioarele în apă în timpul cursei?
Cum era broasca țestoasă când a trecut pe lângă el?
Ce i-a spus iepurele?
De ce credeți că nu i-a răspuns nimic broasca țestoasă?(R: Era foarte obosită și hotărâtă să nu piardă niciun moment stând de vorbă.)
Cu cine credeți că țineau spectatorii? De ce? (R: Ei știau că broasca țestoasă nu avea nicio șansă să-l întreacă pe iepure, dar au rămas impresionați să vadă cât de serioasă și hotărâtă este.)
Cum a reușit broasca țestoasă să câștige întrecerea?


Ce a spus iepurele când a vazut că broasca țestoasă a trecut linia de sosire?
Cum a plătit el aceasta înfrângere?Cum era broasca țestoasă? Dar iepurele?
Ce credeți voi că trebuia să facă iepurele ca să fie câștigător ? Oare de ce nu a procedat așa?


Puteți să-mi spuneti un animal cu care iepurele nu ar dori să se ia la întrecere? De ce oare? (R: La această întrebare sunt valabile mai multe variante de răspuns).
Ce ați învățat voi din această poveste?
Cu ce animal v-ar plăcea să semănați? De ce?
Oamenii spun câteodată:,, Lauda de sine , nu miroase-a bine! ” Spuneți-mi ce înseamnă acest lucru?Ce vor să spună?

Acest tip de activitați dezvoltă la copii capacitatea de a răspunde la întrerbări, atenția, imaginația, gândirea logică, încrederea în forțele proprii, dorința de a fi în centrul atenției. Ele stau la baza comentariilor literare pe care le vor face în anii de școală.

 

(Visited 540 times, 1 visits today)

Nu sunt Comentarii

Scrieti Comentarii

To Top